משלוח חינם בקניה מעל 300₪ *
*בכפוף לתקנון המשלוחים

איך לטפל ולהשקות נכון את צמחי הגינה

גינות ביתיות נפוצות בחצרות רבים בשל האפשרות הקלה למדי לגדל ירקות טריים ומזינים, עצי פרי מגוונים ופרחים מלבלבים. כיום, הקמה יחד עם תכנון גינה לבד היא לא עניין מורכב מדי וניתן לטפח גינה על הגג, גינה במרפסת, גינה קטנה ביתית ועוד. האתגר הגדול העומד בפני מטפחי גינות ביתיות הוא עניין ההשקיה והטיפוח. השקייה נכונה של ערוגות גינה, פרחי גינה, צמחים לגינה, שיחים לגינה, עצים לגינה וכדומה, צריכה להיעשות בצורה חכמה ומותאמת לצמחים ולעונה.  משתלת הגן הקסום של נקודת חן אספה עבורכם את הטיפים החשובים ביותר על מנת לטפח גינה קסומה ובריאה.

כמות השקייה נכונה עבור צמחי גינה

צמחי גינה זקוקים לחמישה אלמנטים מרכזיים: מים, אור, אוויר, אדמה והזנה. מאחר והשקיה גורמת לנו לחוש כי אנו יכולים לשלוט בטיב חיונו של הצמח, אנו נוטים לבצע השקיית יתר. עם זאת, השקיית יתר גורמת להופעתם של פטריות רעילות בגינה, אשר עלולות להזיק לצמח. על מנת למנוע זאת, השקיית עציצים גדולים לגינה נכונה תיעשה כאשר האדמה יבשה לחלוטין. במקרה בו האדמה רטובה מדי היא יכולה לגרום נזק. בזמן ההשקייה, שימו לב כי אתם משקים את האדמה מסביב ולא את העציץ באופן ישיר. זרם המים הישיר יכול לעקם את הצמח ולפגוע בצמחים חלשים. השקיה בטפטוף באמצעות טפטפות יכולים לאפשר השקיה טובה עבור צמחי גינה.

גינה ביתית בריאה לפני השקייה נכונה

לפני ההשקייה המסורה והמושקעת, בדקו היטב את טיב מצבם של צמחי גינה, פרחי גינה ושל ירקות גינה. גם אם הלכתם אל המשתלה ורכשתם צמחים חדשים או גם במקרה בו בדקתם איזה צמחים אפשר להשריש ועשיתם זאת, יש לוודא כי הצמחים אכן בריאים וחיוניים. במידה והצמחים ששתלתם חולים הם יכולים להזיק לשאר צמחי הגינה וגם לכם. במידה ואתם רואים שקיימים מזיקים בגינה, טפלו בעניין בהתאם על ידי ריסוס נגד כנימות או חומרים נגד מזיקים. חשוב לוודא כי אותם אמצעי הריסוס אינם פוגעים בשאר הצמחים.

השקיית יתר או מחלות צמחים?

על מנת שצמחים יוכלו להתפתח, הם זקוקים למים ואוויר. במידה ובה יש לכם משמעת גבוהה עבור תחזוקת גינה, ואתם משקים את אותם צמחים לגינה שגדלים אצלכם, סביר להניח שהם לא יסבלו ממחסור במים. במקרה בו אתם מגלים כי אחד מאותם פרחי גינה, צמחי גינה או ירקות גינה נבלו מעט, הכניסו את האצבע קרוב לשורשי הצמח. כאשר אתם מרגישים כי הצמח יבש, השקו אותו במים, אבל שימו לב כי אתם נמנעים מהצפה. אם אתם שמים לב כי הקרקע לחה ולא יבשה, עליכם לבחון את האופציה כי אולי קיים מקרה של מחלות צמחים, מחלות עצים, מחלות דשא וכדומה. בנוסף יכול להיות שהצמח נבול בשל מזיקים בגינה, שינויי מזג האוויר ועוד. אבחנה נכונה תעזור לכם להבין כי הבעיה אינה בהכרח מתבססת על השקיית יתר או חוסר השקיה.

סוגי אדמה לגינה וטיפול בהם

עבור אדמה לגינה מספר תפקידים מרכזיים ביניהם להזין את צמחי גינה בערכים תזונתיים עבורם הם זקוקים. סוגי צמחים לגינה דורשים סוגי אדמה לגינה שונים. שימו לב כי בזמן הקמת גינה אתם בוחנים את הקרקע לפי הצרכים של הצמחים שאתם מעוניינים לשתול. את אותה אדמה גננית ששתלתם בזמן הקמת גינה ביתית צריך מדי פעם להחליף. במצב בו האדמה הרוסה היא יכולה לגרום נזק אצל צמחים לגינה. כל מה שעליכם לעשות הוא לבחון מדי פעם את האופציה בה צריך להחליף אדמה לשתילה. ניתן לרכוש במשתלות שק אדמה חדש ולהתאים סוגי אדמה לצמחים. במידה ואינכם מעוניינים להחליף אדמה, ניתן לטפל באדמה הקיימת באמצעות מדשנת לגינה או דשן לצמחים. שימו לב כי אתם רוכשים דשן אשר מותאם עבור גינה ביתית.

השקייה נכונה ויעילה של גינה ביתית וחסכון במים

השקיית צמחים דורשת מאיתנו המון תשומת לב והשקעה. ברגע שבו נלמד להשקות באופן נכון גינה בבית, נוכל לחסוך כמויות גדולות של מים. עלינו לשים לב לכמויות המים בהם אנו משתמשים עבור השקיית עצי פרי לגינה פרטית, השקיית צמחים, השקיית גינה וכדומה. השקייה נכונה ויעילה צריכה להתרחש בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הלילה. כך, קרני השמש חלשות ולא גורמות לאידוי של המים במהרה. במידה ומותקנות אצלכם ממטרות לגינה הקפידו להמעיט כמה שניתן את כמויות המים. כל סוגי צמחים לגינה, ביניהם סוגי עצים לגינה, סוגי פרחים לגינה או סוגי דשא לגינה דורשים כמות השקיה שונה. נסו להתאים את גודל חורי הממטרה על מנת להתאים את כמות המים שיוצאת מהם. במקרה בו אתם משקים את הגינה באמצעות מערכת השקיה ממוחשבת לפי תוכנית קבועה מראש, הקפידו להתאים את כמויות המים עבור אותם סוגי עצים לגינה, סוגי פרחים לגינה או סוגי דשא לגינה. טיפ נוסף חשוב הוא לסגור מערכת השקיה ממוחשבת בימי חורף גשומים.

כל כמה זמן כדאי להשקות גינה ביתית?

בכללי, עדיף הפסקות ארוכות בין ההשקיות. כאשר אנו ניגשים אל רגע ההשקיה, עדיף כי נשקה השקיה ארוכה אשר נשארת זמן רב יותר בקרקע, מחלחלת ומתאדה. כך היא מתירה עבור שורש צמח להעמיק ולהתפתח. במקרה בו אנו משקים מעט ובהפסקות קצרות בין השקיה להשקיה אנו משאירים תחושת צימאון אצל צמחי גינה ולא מאפשר להם להשקיע אנרגיה בגדילה ובצמיחת השורשים. שימו לב כי השקיית יתר עלולה לגרום לקריסת המערכות אצל הצמחים מאחר ולא ידעו כיצד להתמודד עם כמויות המים הגדולות .

השקייה נכונה של גינה על הגג או גינה במרפסת

בדומה לצמחי הגינה, רצוי להשקות אדניות במנות גדולות של מים, כאשר יש הפסקה גדולה בין השקייה להשקייה. היו ערניים במידה ואתם רואים אדנית בה האדמה יבשה, זה לא בהכרח אומר שיש להשקותה. על מנת להבחין האם אדניות למרפסת אכן זקוקות למים, הכניסו אצבע פנימה ונסו לחוש האם האדמה יבשה או לחה. במידה והאדמה לחה, המתינו עוד כמה ימים להשקייה חוזרת. עבור גינה על הגג או גינה במרפסת ניתן להתקין מערכות השקיה לגינות רגילות. עם זאת, אדמה לעציצים ששמים באדניות סופחת מים באופן יעיל יותר מאדמה בגינה. על כן, כמות המים עבור גינה במרפסת תהיה קטנה יותר מגינה רגילה.

תחזוקת גינה נכונה

על מנת לשמור על גינה מעוצבת ומטופחת, יש לבצע מדי פעם ניכוש עשבים, אסיפה של פרחים נבולים ומתים וגיזום. כך, אנו מאפשרים כניסת אור טובה לגינה, מניעה של מזיקים בצמחים שנוצרה מצמחייה מתה ואפשרות לצמיחה חדשה ומשוקמת. צמיחה של עשבים שוטים היא נפוצה בקרב גינות ביתיות והם יכולים לגרום להרס הגינה במידה ואינם מקבלים טיפול ראוי. במקרה בו לא נבצע ניכוש עשבים, הם יכולים להזיק לצמחים באופן ישיר. בנוסף, תחזוקת גינה נכונה יכולה להתממש באמצעות שמירה על גובה הצמחים. כאשר צמח גינה עולה לגובה הוא נוטה הצידה. בכדי שהצמחים יגיעו לשיא גובהם, רצוי להצמיד להם ענף או מקל אשר יעזרו להם לעמוד איתנים ויציבים.

משתלת הגן הקסום של נקודת חן תשמח לעמוד לשירותכם בעניין של אחזקת גינה בבית פרטי, הקמת גינה במרפסת, הקמת גינה פרטית, עיצוב גינה ביתית ועובדינו המקצועיים יעניקו לכם טיפים נוספים שיעזרו לכם לשמור על גינה מטופחת ובריאה.

אנו מבצעים משלוחי עציצים לבית בכל אזור המרכז!

קריאה נוספת
צמחי חוץ ושמש

איזה צמחים ועציצים אסור לפספס בשנת 2021

משבר הקורונה הביא עמו צמיחה גדולה במכירות של צמחים לבית ושל עציצים לבית. בעקבות העובדה שלאנשים יש זמן פנוי והם נמצאים רוב היום בביתם, יותר ויותר אנשים החלו לגדל צמחים ביתיים, להשקיע ולטפח אותם.  טרנד הצמחים שגדל בצל מגפת הקורונה מעניקה עיצוב

קרא עוד »

הגינה המושלמת – הכל מתחיל בתכנון

תכנון גינה ביתית הוא שלב הכרחי בנראות הגינה שלכם. אם תמיד חלמתם לגדל בגינה עצים גבוהים, צמחים כמו הדס, בזיליקום, מרווה, לואיזה ופרחים צבעוניים, עליכם לעשות זאת באופן מחושב ונכון על מנת שהעצים והצמחים יחזיקו זמן רב. עיצוב והקמת גינות הוא קשה

קרא עוד »
הקמה עיצוב ואחזקת גינות

עיצוב גינת גג – איך מתחילים ומה אפשר לעשות

אתם לא חייבים לגור בבית פרטי בכדי שתהיה לכם גינה מעוצבת מלאה בצמחים, עצים, פרחים, שיחים וכדומה. במידה שיש לכם בבית גג או מרפסת, אתם יכולים להעניק להם מראה פסטורלי ופראי בדיוק כמו גינה בבית פרטי. תכנון גינת גג הוא שונה מאשר

קרא עוד »
0
0
הסל קניות שלך
הסל שלך ריק

הידד! המוצר התווסף לסל הקניות בהצלחה

להזמנות ושאלות בווצאפ