משלוח חינם בקניה מעל 300₪ *
*בכפוף לתקנון המשלוחים

הגינה המושלמת – הכל מתחיל בתכנון

תכנון גינה ביתית הוא שלב הכרחי בנראות הגינה שלכם. אם תמיד חלמתם לגדל בגינה עצים גבוהים, צמחים כמו הדס, בזיליקום, מרווה, לואיזה ופרחים צבעוניים, עליכם לעשות זאת באופן מחושב ונכון על מנת שהעצים והצמחים יחזיקו זמן רב. עיצוב והקמת גינות הוא קשה בשל המגוון והאפשרויות הרבות הקיימות. קיים עשיר רחב של רעיונות לעיצוב גינה אך לעיתים הדרך ליישם אותם היא ארוכה ועלולה להגיע לעלויות גבוהות. תכנון ועיצוב גינות רצוי להתנהל בצורה יעילה וחכמה כך שתחסוך לכן בעלויות וגם תענה על כל הציפיות שלכם. משתלת הגן הקסום של נקודת חן הכינה עבורכם מדריך שיעזור לכם להגשים חלומות ולהקים גינה פרטית קסומה וייחודית.


תכנון גינה פרטית בשלב מוקדם

רצוי ואף מומלץ להתחיל תכנון גינה בבית פרטי עוד בשלב של תכנון ועיצוב הבית, ולא לחכות לכך לרגע האחרון. עיצוב גינות בדירות גן או עיצוב גינות בבתים פרטיים בצורה נכונה מוסיף לנראות הבית לא פחות מעיצוב רצפות ורהיטים. מומלץ להשתמש בסיוע של אנשי מקצוע כגון אדריכל נוף, מעצב גינות או גנן מקצועי על מנת שתוכלו לתכנן יחדיו גינה ביתית כפי בהתאם לגודל ולתנאי המקום. תכנון גינה ביתית יאפשר מענה על הצרכים שלכם ויעניק לגינתכם עתיד בטוח ובריא. בשלב התכנון יש לקחת בחשבון מיקום מדויק של מערכות השקייה, ניקוזים ותכנון נכון של מיקום הצמחייה. ניתן גם לבצע הקמת גינות פרטיות באופן עצמאי, אך עליכם לקחת בחשבון כי זה עלול לקחת זמן רב יותר מהתוכן ודורש אחזקת גינה באופן שוטף וטיפול בבעיות טכניות.

עיצוב גינות פרטיות- תכננו לפני הביצוע

נכון שזה מפתה ללכת למשתלה לקנות צמחים, עצים ועציצים לשתילה בגינה החדשה שלכם, אך חשוב לדעת לפני הקנייה כיצד אתם מדמיינים שיראה עיצוב החצר. ניתן לקחת דף ועט ולהתחיל לשרטט את הגינה לפי אורך ורוחב, מיקום אפשרי עבור מערכות השקיה, היכן נמצאים הגדרות והאם ברצוננו ליצור גדר חיה לגינה, היכן היינו רוצים לשתול עצים לגינה, גינת ירק, היכן תמקמו את פינת הישיבה וכדומה. ברגע שאתם מתכננים את זה כמו שצריך, תדעו לחלק את ההוצאות בהתאם ולבנות רשימת ציוד מסודרת. עיצוב גינות נוי דורשת פשטות מסוימת. על מנת למנוע עומס, נסו לחלק את הגינה באופן מסודר שיהיה נעים לעין.

גינה פנימית או גינה חיצונית

כאשר אתם נמצאים בשלב של תכנון גינה נסו לבדוק אם עצמכם עבור מה מיועדת הגינה. האם הכניסה הראשית לבית שלכם עוברת דרך הגינה? האם היא יותר פנימית ואינטימית? היא יכולה להיות גינת משחקים עבור הילדים, גינת נוי עשירה בפרחים צבעוניים וייחודיים, גינה כפרית, גינת ירק מגוונת. היא יכולה גם להיות בעיקר עבור ישיבה משותפת עם משפחה וחברים. ידיעת המטרה העיקרית של עיצוב גינה תסייע לכם בחלוקת המשימות ועבור תכנון גינה ביתית באופן יעיל. 

תכנון גינה תקציב

אז כפי שאנו מתכננים את עיצוב הגינה, עלינו לתכנן גם את התקציב. זכרו כי גינה מושקעת היא גינה שצריך להשקיע בה. ניתן לבצע תכנון גינה ביתית כך שתזקק לתחזוקה יום יומית או גינה שהתחזוקה שלה תהיה מנמלית. לפעמים אנו רוצים לקנות בזול, אך בעקבות זה משלמים ביוקר. כאשר אנו נמצאים בשלב של תכנון גינה לבית, עלינו לקחת בחשבון כי זה דורש תקציב מסוים. במקרה בו בחרתם להשתמש בשירותיו של מתכנן גינות, הוא יוכל לעזור לכם לנהל את התקציב בצורה נכונה. במידה ואתם מתכננים בעצמכם, בדקו באתרים והתייעצו עם מכרים לגבי מערכות השקיה טובות, מוצרי גינון מומלצים, סוגי צמחים עמידים וכדומה. ההשקעה הגדולה בזמן תכנון גינה פרטית, תחסוך לכם עלויות בעתיד.

מעצב גינות עבור גינה מעוצבת ומושקעת

איש מקצוע בנושא הגינון זה אומנם הוצאה כספית נוספת, אך אם שאיפתכם היא עיצוב גינה מיוחדת,  שתענה על מלוא הצרכים שלכם, אנו ממליצים לקחת את שירותיו של אדריכל נוף או גנן מקצועי שיעזור לכם בשלבי התכנון ואולי גם בשלבי הביצוע. איש מקצוע יעזור לכם לחשוב על דברים שסביר להניח לא חשבתם עליהם בעצמכם כגון היכן נכון להתקין מערכות השקיה ובאילו מרווחים, היכן לחבר נקודות חשמל, באילו חלקים בגינה כדאי לשתול סוגי עציצים שונים, איזה סוגי אדמה מותאמים לתוואי השטח, מיקום של שבילים, תאורת גן וכדומה. אם ברצונכם לתכנן את הכל באופן עצמאי, השקיעו בכך שעות נוספות ועשו מחקר באינטרנט או התייעצו עם חבר בעל ניסיון. אם לא, בעתיד תוכלו להיתקל בבעיות אשר יעלו לכם כסף וזמן יקר.

הקמת גינה דורשת מאתנו סבלנות

בין אם התחלתם עיצוב גינה לבד או באמצעות עזרתו של איש מקצוע, עליכם לגלות סבלנות מסוימת עד שהיא תגיעה לשיאה. כל סוגי פרחים, עצים, שיחים, עציצים צריכים זמן מסוים על מנת להתרגל למקום החדש בו הם נשתלו. יש פרחים רב עונתיים אשר יניבו פרחים צבעוניים ויפיפיים כבר מהרגע הראשון ויש כאלה שייקח להם זמן או שימתינו לעונה מסוימת על מנת לפרוח.

תכנון גינה במרפסת או תכנון גינה בגג

עיצוב גינה במרפסת או עיצוב גינות גג היא משימה פחות מאתגרת ויותר פשוטה מאשר  עיצוב גינה ביתית, אך גם כן דורשת תכנון מראש וניהול נכון. הגג והמרפסת בבית הם מקום מפלט חשוב עבורנו אשר מאפשר לנו לצאת מארבע הקירות החוצה, גם אם זה לא בקרקע. כיום, יותר ויותר אנשים בוחרים על ידי עיצוב גינות גג ומרפסת לשדרג את החלל הזה בביתם ולהעניק לו מראה ייחודי ופראי. תכנון גינת גג או תכנון גינה במפרסת בצורה נכונה ובהתייעצות עם איש מקצוע כגון אדריכל נוף או מעצב גינות גג יעזור לכם להבין האם ניתן בכלל להקים גינה במפרסת או בגג שלכם. על ידי בדיקה יסודית של איש מקצוע תדעו מהו עיצוב גינות גג ומרפסת המתאים ביותר עבור השטח שקיים אצלם. היתרונות הנמצאים עבור תכנון גינה במפרסת או תכנון גינה בגג הם שאת הצמחים והעצים תוכלו בעתיד להעביר ממקום למקום בקלות. מאחר והחלל לא נמצאים בקרקע ואין אדמה לשתול בה את הצמחים, קיים שימוש של אדניות למרפסת מסוגים שונים כגון אדניות מעץ למרפסת, אדניות פלסטיק למרפסת וכדומה שמאפשרות לצמחים שלכם להישאר איתכם גם לאחר מעבר דירה.

לסיכום, כאשר אתם ניגשים למלאכה של תכנון גינה פרטית עליכם לשים לב לתוואי השטח, לתקציב שאתם מוכנים להשקיע, לכמות האנרגיות שאתם בוחרים לתת ולמטרה עבורה אתם רוצים להקים את הגינה. משתלת הגן הקסום של נקודת חן מלווה אתכם לאורך כל התהליך של תכנון גינה בבית פרטי, תכנון גינת גן או תכנון גינת מרפסת ובעזרת אנשי המקצוע המוכשרים שעובדים אצלנו נוכל לעזור ולתמוך בכם בתהליך.  אנו מאחלים לכם להנות מכל הטוב שיש לטבע להציע עבורכם ולהקים גינה קסומה שתהווה עבורכם מקום שקט ונעים.

קריאה נוספת
צמחי חוץ ושמש

איזה צמחים ועציצים אסור לפספס בשנת 2021

משבר הקורונה הביא עמו צמיחה גדולה במכירות של צמחים לבית ושל עציצים לבית. בעקבות העובדה שלאנשים יש זמן פנוי והם נמצאים רוב היום בביתם, יותר ויותר אנשים החלו לגדל צמחים ביתיים, להשקיע ולטפח אותם.  טרנד הצמחים שגדל בצל מגפת הקורונה מעניקה עיצוב

קרא עוד »
הקמה עיצוב ואחזקת גינות

עיצוב גינת גג – איך מתחילים ומה אפשר לעשות

אתם לא חייבים לגור בבית פרטי בכדי שתהיה לכם גינה מעוצבת מלאה בצמחים, עצים, פרחים, שיחים וכדומה. במידה שיש לכם בבית גג או מרפסת, אתם יכולים להעניק להם מראה פסטורלי ופראי בדיוק כמו גינה בבית פרטי. תכנון גינת גג הוא שונה מאשר

קרא עוד »

השקיה וטיפול נכון בצמחי בית

צמחים לבית מוסיפים תחושה רעננה ופראית לבית ומביאים לשדרוג המראה הביתי. קיימים סוגים שונים של צמחים לגידול בבית אשר ישתלבו באופן הרמוני עם שאר רהיטי הבית. עם זאת, טיפול בצמחים ביתיים דורשים תשומת לב והשקעה בהתאם לכל עציץ לבית שניצב אצלכם. ישנם

קרא עוד »
0
0
הסל קניות שלך
הסל שלך ריק

הידד! המוצר התווסף לסל הקניות בהצלחה

להזמנות ושאלות בווצאפ