משלוח חינם בקניה מעל 300₪ *
*בכפוף לתקנון המשלוחים

השקיה וטיפול נכון בצמחי בית

צמחים לבית מוסיפים תחושה רעננה ופראית לבית ומביאים לשדרוג המראה הביתי. קיימים סוגים שונים של צמחים לגידול בבית אשר ישתלבו באופן הרמוני עם שאר רהיטי הבית. עם זאת, טיפול בצמחים ביתיים דורשים תשומת לב והשקעה בהתאם לכל עציץ לבית שניצב אצלכם. ישנם סוגי עציצים לבית שונים שיכולים להשתלב בקלות בביתכם ביניהם צמחים לבית חשוך, צמחים מטפסים לבית, צמחים נופלים לבית, צמחי נוי לבית, עציצים גדולים לבית ועוד, אשר כל אחד מהם זקוק ליחס ומיקום מעט שונה בחלל הבית שלכם. משתלת הגן הקסום של נקודת חן הכינה עבורכם מדריך מפורט שיעזור לכם לגדל צמחי בית עמידים שיישארו איתכם לטווח הארוך.

כמה מים זקוקים עציצים לבית?

קיים מגוון של סוגי צמחים לבית אשר כל צמח זקוק לכמויות שונות של מים. במידה ונשקה יותר מדי או מעט מדי אנו יכולים לגרום לצמח למות, וזה הדבר האחרון שנרצה שיקרה. על מנת לדעת האם צמחי בית זקוקים למים או לא עלינו לבחון את האדמה. ישנם צמחי בית שזקוקים שהאדמה תהיה לחה וישנם עציצים לבית שמעדיפים אדמה יבשה, כאשר אנו מרגישים כי החלק הפנימי של האדמה הוא לח. על מנת לדעת האם צמחים ביתיים זקוקים למים או לא, עלינו לגעת באדמה ולהרגיש האם היא יבשה ובהתאם לראות האם הצמח עצמו יבש. לפני ההשקיה של צמח בית שימו לב כי לעציץ יש לאן לנקז את עודפי המים. באופן זה נדע כי המים הגיעו אל שורשי הצמח. במידה והצטברו מים בתחתית העציץ שפכו אותם על מנת למנוע הירקבות של השורשים. בכללי, עדיף לא להשקות צמחי בית יותר מדי.

כל כמה זמן משקים צמחי נוי לבית?

לרוב, צמחים לבית לא דורשים השקיה רבה. מרבית עציצי הבית דורשים השקיה בפרק זמן של בין שבוע לשבועיים. סביר להניח כי עציצים גדולים לבית יזדקקו להשקיה בדחיפות גבוה יותר מאשר עציצים קטנים. אין פרק זמן קבוע אותו משקים צמחי בית, עלינו להיות קשובים וערניים אליהם ולשים לב לגבעולי הצמח ולעלים. במידה ואנו מבחינים צמח בית אשר הגבעולים שלו לא מתוחים וזקופים והעלים אינם חלקים, כנראה שזה זמן סביר להשקות את הצמח. בזמן ההשקיה יש לשים לב כי אנו לא משקים יותר מדי צמחים לגידול ביתי וכי המים אכן מתנקזים לחור הניקוז. בנוסף חשוב לדעת כי עונות השנה משפיעים על אופן ותדירות ההשקיה של צמחים ביתיים. בימי החורף הקרים יש להשקות פחות מאשר בימי הקיץ החמימים. שימו לב ובמידה ואתם מפעילים חימום ביתי הצמח עלול להתייבש ובמקרה כזה כן יש צורך בהשקיה רגילה של צמחי נוי לבית. כאשר העונות מתחלפות ואנו מניחים צמחי בית בשמש ישירה, אנו נצטרך להשקות אותם בתדירות גבוה יותר. צמחים לבית חשוך קולטים פחות מים ולכן צריכת המים שלהם היא מועטה יותר, לעומת צמחים הגדלים בחוץ. טיפ חשוב נוסף הוא להיות ערניים למערכת השורשים של צמח הבית. עציצים לבית לרוב מגיעים בכלי קטן וברגע שהשורשים גדלים הם עלולים לא לרוות מההשקיה שלנו. על מנת להעניק מרווח לשורשי העציץ, רצוי להעביר את אותו צמח בית לעציץ גדול ורחב יותר. ניתן גם לפצל צמחים לבית ולשים אותם בכלי נוסף. במידה ובחרתם לפצל את הצמח, שימו לב שאתם מוציאים אותו מהשורש ושותלים בכלי נוסף עם אדמה חדשה.

באיזה אופן משקים צמחי בית?

עבור השקיית צמחי בית ישנם שתי שיטות עיקריות, בהתאם לאותם סוגי צמחים לבית כמו לדוגמא: פוטוס, סנסיווריה, מונסטרה, דיפנבכיה ועוד, אצלנו במשתלת הגן הקסום של נקודת חן אתם תמיד מוזנים לשאול מהי הדרך הנכונה להשקות את הצמח בו בחרתם.

השקיה מלמעלה היא הדרך הנוחה והנפוצה יותר עבור השקיית עציצים לבית. בהשקיה זו אנו משקים את הצמח מלמעלה עד אשר המים זורמים לתחתית ויוצאים אל צלוחית העציץ. כאשר אנו משקים צמחי בית עלינו להשקות את האדמה ופחות את עלי העציץ.  כיוון ההשקיה נעשה אל מרכז העציץ על מנת שהמים יגיעו באופן ישיר אל השורשים של הצמח. בזמן שאנו משקים צמח נוי ביתי רצוי להשתמש בזרם חלש ודק של מים פושרים בכדי למנוע חשיפה של השורשים. במידה ואתם מגלים כי בזמן שאתם משקים צמחים לגידול ביתי המים לא מחלחלים או במידה ויש סימני יובש קיצוניים על הצמח, נסו השקיה מלמטה. השקיה מלמטה היא יותר מסורבלת אך יעילה פי כמה עבור צמחים לגידול בבית. במידה ובחרנו השקיה מסוג זה עלינו להניח את העציץ בקערה או בכיור אטום מלא במים. במקביל אנו משקים את הצמח מלמעלה. יש להשאיר את אותו עציץ לבית בקערה עד למשך שעה, בזמן שמפלס המים יורד.

באיזה אופן נכון לטפל בצמחים ביתיים יבשים או רקובים?

עודף מים היא הסיבה העיקרית להרג של סוגי צמחים לבית. כאשר הצמח מקבל מים בכמות רבה הוא עלול להגיע לריקבון במהירות. לעומת זאת, במצב של עציצים לבית יבשים, ייקח זמן רב יותר עד שהם ימותו לחלוטין. על כן, אם אתם יודעים שהגיע זמן ההשקיה של הצמח, אך אתם רואים כי האדמה עדיין לחה ורטובה, הימנעו מהשקיה.  עודף או חוסר מים עלולים לגרום עבור צמחי בית להראות לא טוב וליצור יובש או ריקבון. משקלו של צמח בית יכול לרמז על מצב הצמח. משקל קל יעיד על יובש וכובד יעיד על עודף מים. על מנת לטפל בבעיה, כדאי לשלוף את הצמח מהעציץ. אם הוא נשלף בקלות זה מעיד גם כן על יובש. אם הוא רטוב ולח לחלוטין אנו מבינים כי הוא רטוב. הטיפול האופטימלי עבור צמחים לבית מיובשים הוא לבצע השקיה מלמטה מאחר והמים לא יצליחו לחדור מלמעלה. במקרה של יובש קיצוני קיימת המלצה להניח בקערה את אותו עציץ לבית ליותר משעה. במצב של עודף מים נרצה לתת לצמח להתייבש ולהתאוורר, רצוי בחוץ ובצל. מומלץ לאחר הייבוש לשתול מחדש את צמחי בית שעברו ייבוש בתערובת שתילה חדשה.

מיקום נכון של עציצים לבית

כאשר אתם רוכשים או מקבלים במתנה צמחי נוי לבית הנטייה הטבעית שלנו היא להניח אותם במקום שנראה כי ישתלב בצורה הכי יפה. למרות זאת, כאשר אנו מכניסים צמח נוי ביתי, חשוב להיות ערניים לתנאי הסביבה והאור. ישנם צמחי בית אשר יעדיפו שמש חזקה וישירה ויש צמחים לבית ללא אור שיעדיפו להיות במקום מוצל. לכן, רגע לפני שאתם בוחרים להניח צמח בית במדף ליד הספרים והנרות, בדקו היטב את תנאי הגידול שלו. כאשר אתם מגיעים אל משתלת צמחי בית פירטו בפני אחד מעובדי המשתלה את תנאי הגידול הביתיים שלכם וקחו בחשבון את המיקום המיועד בשביל אותו עציץ לבית. ספרו לו על תנאי התאורה הביתיים- האם יזכה לשמש ישירה או חלקית, מהו נפח המקום המיועד לעציץ והאם הוא מיועד להיות צמח נוי ביתי או שהוא מיועד לשם הסתרה.

משתלת הגן הקסום של נקודת חן

אצלנו תמצאו מגוון רחב של סוגי צמחים לבית. בעזרת ליווי והדרכה של העובדים המסורים שלנו, תוכלו לגדל צמחי נוי לבית עמידים ויפים, משתלה משלוחים זה אנחנו!

קריאה נוספת
צמחי חוץ ושמש

איזה צמחים ועציצים אסור לפספס בשנת 2021

משבר הקורונה הביא עמו צמיחה גדולה במכירות של צמחים לבית ושל עציצים לבית. בעקבות העובדה שלאנשים יש זמן פנוי והם נמצאים רוב היום בביתם, יותר ויותר אנשים החלו לגדל צמחים ביתיים, להשקיע ולטפח אותם.  טרנד הצמחים שגדל בצל מגפת הקורונה מעניקה עיצוב

קרא עוד »

הגינה המושלמת – הכל מתחיל בתכנון

תכנון גינה ביתית הוא שלב הכרחי בנראות הגינה שלכם. אם תמיד חלמתם לגדל בגינה עצים גבוהים, צמחים כמו הדס, בזיליקום, מרווה, לואיזה ופרחים צבעוניים, עליכם לעשות זאת באופן מחושב ונכון על מנת שהעצים והצמחים יחזיקו זמן רב. עיצוב והקמת גינות הוא קשה

קרא עוד »
הקמה עיצוב ואחזקת גינות

עיצוב גינת גג – איך מתחילים ומה אפשר לעשות

אתם לא חייבים לגור בבית פרטי בכדי שתהיה לכם גינה מעוצבת מלאה בצמחים, עצים, פרחים, שיחים וכדומה. במידה שיש לכם בבית גג או מרפסת, אתם יכולים להעניק להם מראה פסטורלי ופראי בדיוק כמו גינה בבית פרטי. תכנון גינת גג הוא שונה מאשר

קרא עוד »
0
0
הסל קניות שלך
הסל שלך ריק

הידד! המוצר התווסף לסל הקניות בהצלחה

להזמנות ושאלות בווצאפ